Menneet tapahtumat 2011

Vuonna 2011 tapahtunutta

Pikkuherkkujen kokkailua
Keskiviikkona 26.1. vietimme iltaa teemalla "Pikkuherkkuja cocktail-pöytään & kaunis kattaus". Itä-Hämeen Marttojen kotitalousneuvoja Kati Koskela antoi vinkkejä juhlapöydän kattamiseen. Sen jälkeen kokkasimme Katin johdolla suolaista ja makeaa juhlahetkiin ja katoimme ne pöytään. Lopuksi nautimme herkulliset tuotoksemme. Tällä kertaa mukana oli 16 osallistujaa.

Marttoja on Lahden liepeillä n. 2.000 ja koko maassa noin 40.000.

Tässä todistusaineistoa työmme tuloksista:

Vaatteita ja kauneutta

Vietimme 'Vaate ja kauneus' -teemailtaa Lahti Energia Oy:n tiloissa Ilmarisentie 1:ssä keskiviikkona 16.2.

Iltamme alkoi Lahti Energian esittelyllä ja heidän tarjoamallaan iltapalalla; emäntinämme toimivat Mirja Järvinen ja Minttu Hytönen. Mari Honkala esitteli GreenHousen vaatteita ja Annika Ardin AloeVera-tuotteita. Tässä tapahtumassa mukana oli 23 jäsentä.

Vierumäki-visiitti 9.3.
Keskiviikkona 9.3. kävimme asiakkuusjohtaja Peter Jungin vieraina Vierumäellä. Peter apunaan myyntipäälliköt Jussi Kortepuro ja Ville Hautala esittelivät 18-henkiselle ryhmällemme Vierumäen runsaita palveluja monipuolisine liikuntamahdollisuuksineen ja siinä sivussa myös Scandic Vierumäen tiloja ja palveluja sekä kokous- ja majoitus-
mahdollisuuksia.

Tutustumiskierroksen jälkeen oli keilailun vuoro, jolloin porukkaamme liittyi myös hotellinjohtaja Tomi Saarelainen. Visiitin päätteeksi nautimme vielä ihanan illallisen.

Vuosikokous 22.3.2011

Tiistaina maaliskuun 22. päivänä pidimme Lahden Seurahuoneella yhdistyksen vuosikokousta runsaan osallistujamäärän voimin. Lahden Seurahuoneen tarjoamien alkumaljojen jälkeen pääsimme tutustumiskierroksille kurkistamaan remontoituihin hotellihuoneisiin. Perinteikkäässä Hämesalissa saimme ennen varsinaista kokousta tietopaketin Seurahuoneen kokoustarjonnasta sekä uusista kuulumisista, mm. torstain naistentansseista sekä Pihaton grillausmahdollisuudesta (omat grillattavat mukaan, juomat tilataan ravintolasta). Kannattaa seurata lehti-ilmoittelua!

Hallitukseen valittiin uusina jäseninä Minttu Hytönen ja Heli Halla. Kokouksen päätteeksi nautimme maittavan salaattipöydän antimista ja pääsimme ihastelemaan ja ostamaan ihania Katriina Korujen koruja.

Kumpeli Spa Heinola 4.4.
15 sihteeriä suuntasi 4.4. kohti Heinolan upeita maisemia tutustumaan ja nauttimaan Kumpeli Span tyylikkääseen saunamaailmaan ja altaille. Kumpelin ja Heinolan tarjontaa meille esitteli Kumpelin isäntäpari Lerkkanen. Koska aikataulu antoi myöten onnistui myös yllätysvierailu Finlaysonin tehtaanmyymlään.

Kesäkuun retki Liipolan laavulle
Keskiviikkona 8.6 suunnistimme yhdeksän hengen voimin Liipolan laavulle  todella aurinkoisessa ja lämpimässä säässä. Kuohuviini oli kylmää ja makkarat paistuivat mukavasti nuotiolla, hyttysetkään eivät suuresti kiusanneet.
Ei hassumpi retkipaikka, varsinkin kun jäljiltämme ympärisö jäi vielä siistimmäksi!

Elokuun kehittämiskokous Lehmonkärjessä 30.8.11
Syksyn ohjelmat starttasimme 21 jäsenen voimin Lehmonkärjessä tiistaina 30.8.

Kohti Asikkalaa lähdimme klo 16.30 Marolankadulta, matkalla pientä hämmennystä aiheuttivat bussin vaihteistot, mutta ammattikuskin kyydissä pääsimme hienosti Ari ja Marjo Yrjölän vieraiksi Päijänteen rantamaisemiin.

Kokouksessa kuulimme syksyn ohjelmatarjonnasta ja mietimme ryhmissä mahdollisia pikkujouluohjelmia sekä yhdistyksen omaa tuotetta. Keskustelimme osallistumismaksun keräämisestä tapahtumien (matka-)kurstannusten kattamiseksi, ja kohtuullista osallistumismaksua kaikilta osallistujilta pidettiin sopivana käytäntönä.

Ennen kotimatkaa nautimme vielä Lehmonkärjen saunatarjonnasta sekä herkullisesta ja monipuolisesta iltapalasta.

Syyskuun koulutusilta: Sosiaalinen media ja organisaatio & tutustuminen Fellmanniaan
Syyskuussa, torstaina 15.9. tutustuimme 12 jäsenen voimin Oppimiskeskus Fellmanniaan sekä Lahden yliopiskokeskukseen.
Viestintäsuunnittelija Anne Antilan johdolla saimme mielenkiintoisen katsauksen Lahden yliopistolliseen toimintaan, jonka jälkeen pureuduimme sosiaalisen median moninaiseen maailmaan Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenian suunnittelijan Sami Metsärannan asiantuntevalla opastuksella.

Yritysvierailu Koskisen Oy, Järvelä ke 12.10.2011
Kärkölän Järvelässä sijaitsevassa Koskisen Oy:ssä vieraili lokakuussa 15 jäsentä. Kuljetus yritysvierailulle järjestettiin sujuvasti kimppakyydein. Ensin Sanni Pietiäinen piti yritysesittelyn Koskisen Oy:n toiminnasta kahvittelun lomassa. Showroomissa käytiin katsomassa yrityksen mainoselokuva ja sitten markkinointipäällikkö Kati Mannisen johdolla tutustuimme vaneritehtaaseen ja vanerinvalmistukseen aina tukkikentältä pinnoitukseen asti.
Tehdaskierroksella kertyi huomaamatta mukavasti kilometrejä, joten iltalenkkiä ei välttämättä enää tarvinnut.

Koulutustilaisuus Ruoka ja aivot, Wanha Walimo 9.11.

Marraskuun koulutustilaisuus oli keskiviikkona 9.11. Wanhalla Walimolla Masuuni-salissa.
Nautimme Wanhan Walimon tarjoamat kokouskahvit sekä Raisa Valveen innostavan koulutuksen aiheesta "Ruoka ja aivot".
Raisa kertoi esityksessään mm. miten tärkeää uni on oppimiselle, mitä vitamiineja tarvitsemme ja millainen rasva on hyväksi (sekä pehmeää että kovaa). Näimme myös miten pieni napostelu lisää päivän kalorikertymää ja mistä johtuu, että epäterveellisesti syöviä teräsmummoja ja -vaareja kaikki kuitenkin tiedämme. Mielenkiintoisia kysymyksiä heräsi rasvoista, hiilareista ja lisäaineista ja keskustelu varmasti jatkuu. Iltaamme osallistui 28 jäsentä.

Kouluttajana toimi kehittämispäällikkö, FT, laillistettu ravitsemusterapeutti Raisa Valve, Helsingin yliopisto Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Wanhan Walimon esittely jäi toimisjohtaja Markku Kyyrösen esteen takia esitteiden ja omatoimisen havainnoinnin varaan.

Pikkujoulut 25.11. Scandic Lahdessa
Perjantaina 25.11. klo 18 aloitimme Kuninkaallisten pikkujoulujen vieton Scandic Lahdessa useiden yritysten pikkujouluväen kera. Yhdistyksen jäseniä oli mukana oli mukana menossa 22.
Nautimme maittavat jouluiset ruuat buffetpöydästä, jonka jälkeen ohjelma jatkui seremoiniamesarina toimineen Hanski Kinnusen johdolla kohti Dream Elvis -showta. Showta voisi luonnehtia perinteiseksi pikkujouluohjelmaksi, näimme jonglöörausta, Marilynin ja huipentumana paikalle saapui Elvis (nuorehkö versio) tanssityttöjen kera, lanteet heiluivat ja ääni oli ihan komea. Mielenkiintoinen elämys kokemusten kirjoon :)