Päiväristeily Tallinnaan 16.5.2017

Keväisenä tiistaiaamuna klo 8:45 hyppäsimme Lahdesta Reissu-Ruodin bussiin ja suuntasimme Reissu-Ruodin, Matkapoikien ja Viking Linen järjestämälle päiväreissuille Tallinnaan. Matkalle mukaan oli kutsuttu myös FC Lahden yhteistyökumppaniverkoston jäseniä ja yhteensä meitä lähtijöitä oli noin 30 hengen ryhmä. Yhdistyksestämme oli 17 jäsentä.

Matka Helsinkiin sujui nopeasti aurinkoisessa säässä ja satamaan saapuessamme siirryimme jalan laivaan. Siellä meidät ohjattiin laivan keulassa olevaan kokoustilaan, jossa oli tarjolla pientä purtavaa. Matkan aikana kuulimme Matkapoikien, Viking Linen ja Reissu-Ruodin kuulumiset ja saimme nauttia upeasta näköalasta suoraan merelle. Laivan saavuttua Tallinnan satamaan emme kiirehtineet maihin vaan pääsimme laivan myymälän private shoppingiin, jolloin koko myymälä oli auki vain meitä varten. Saimme kaikessa rauhassa ihastella, ihmetellä ja tuoksutella!

Satamasta suuntasimme bussilla Hilton Tallinn Park –hotelliin. Kesäkuussa 2016 avatussa hotellissa meidät otti vastaan sen mahtava aulatila, jota ihaillessa meni itse kullakin tovi. Kuohuvien jälkeen meidät jaettiin kahteen ryhmään ja pääsimme esittelykierroksille hotelliin. Ja siellä riitti ihmettelemistä! Pääsimme tutustumaan kokoustiloihin, joissa tekniikka on uusinta uutta. Spa-osastoon, jonka terassille olisi hyvin voinut jäädä nauttimaan aurinkoisesta päivästä ja pulahtaa altaaseen. Sekä tietysti toinen toistaan upeampiin huoneisiin, joista yksi oli heidän sviittinsä. Sviitti veti monet meistä hiljaiseksi.

Hiltonista poistuminen tapahtui omalla tyylillä. Toiset lähtivät bussilla satamaan ja toiset kävelivät kaupungin kautta. Laivalla meitä odotti buffet-illallinen, jota nauttiessa menikin lähes koko paluumatka!

Satamasta lähdimme bussilla kohti Lahtea jonne saavuimme noin klo 22:30.

Päivä oli kaikin puolin onnistunut. Saimme nauttia upeasta säästä, seurasta, ruuasta ja puitteista!

Kiitos Matkapojat, Viking Line ja Reissu-Ruoti!